Logowanie
Panel klienta
  •                                         ZEST
    profesjonalnie i komplesowo dla Twojej nieruchomości
  • Dział Techniczny: 787 613 597, Eksploatacja: 696 474 092, Telefon alarmowy: 696-474-129
  • Informacje o trwających konkursach na roboty dla Wspólnot w zakładce Aktualności
Zmiany w zasadach spadkobrania
Powrót do: Strona główna

W 2015 roku zmienią się zasady spadkobrania. Najważniejsza dotyczy nowego uregulowania konsekwencji niezłożenia, przez spadkobiercę, oświadczenia o sposobie przyjęcia spadku co przekłada się na dziedziczenie ewentualnych długów testatora.

Obecnie spadkobierca, w okresie 6 miesięcy do daty kiedy dowiedział o podstawie swego powołania do spadku, ma obowiązek złożenia oświadczenia czy:

1) odrzuca go;

2) przyjmuje wprost czyli łącznie z odpowiedzialnością za związane z nim długi (pasywa) bez ograniczenia ich wysokości lub;

3) przyjmuje spadek z dobrodziejstwem inwentarza czyli również z odpowiedzialnością za ewentualne zadłużenie ale jedynie do wartości, ustalonego w inwentarzu, stanu czynnego spadku (masa czynna/aktywa);

Wskazane w punkcie 3 ograniczenie odpowiedzialności odpada jeśli spadkobierca, w sposób zamierzony, nie podał do inwentarza przedmiotów należących do spadku lub podał do niego nie istniejące długi.

Brak złożonej, w powyższym terminie, deklaracji skutkuje przyjęciem spadku wprost czyli łącznie z aktywami i pasywami. Od tej zasady istnieją wyjątki, wskazane w art. 1015 § 2 Kodeksu cywilnego, dotyczące osób, które nie mają pełnej zdolności do czynności prawnych, lub co do których istniały podstawy do ich całkowitego ubezwłasnowolnienia oraz co do osób prawnych. Wszyscy oni, na gruncie obecnej regulacji, przyjmują spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

Zaproponowana zmiana przepisu art. 1015 § 2 zakłada, iż w przypadku niezłożenia oświadczenia w wyznaczonym terminie sześciu miesięcy, poczytuje się, iż spadek przyjęty został z dobrodziejstwem inwentarza, bez względu na cechy spadkobiercy.

Rezultatem przyjęcia takiego rozwiązania będzie, z jednej strony, większe zabezpieczenie spadkobiercy przed konsekwencjami zobowiązań finansowych zaciągniętych przez spadkodawcę drugiej strony utrudnienie wierzycielom (banki, instytucje kredytowo-pożyczkowe) egzekucji niezapłaconych w terminie należności. 

Zest
Firma godna zaufania

„Łatwiej odbudować zburzone miasto niż odbudować zaufanie” (cyt. Karol Bunsch) Dlatego, w naszej pracy, tak istotnym jest budowanie właściwych relacji z mieszkańcami obsługiwanych nieruchomości. Mamy świadomość, że nieruchomości to nie tylko budynki i grunty to także a może przede wszystkim ludzie, i że to na ich zadowolenie i zaufanie codziennie pracujemy. Uważamy, że kluczem do osiągnięcia tego celu jest najwyższa jakość świadczonych usług oraz dążenie do wypracowania własnego, charakterystycznego stylu zarządzania, którego rezultatem ma być pełne zaspokojenie ich potrzeb i oczekiwań w zakresie funkcjonowania Wspólnoty.

W naszych działaniach koncentrujemy się na:

  • zapewnieniu bezpieczeństwa zaówno ludzi jak i powierzonych nam nieruchomości;
  • przygotowaniu indywidualnych planów finansowych dla Wspólnot w oparciu o gruntowną analizę przychodów i ponoszonych kosztów;
  • pozyskiwaniu alternatywnych zewnętrznych źródeł finansowania zarówno w aspekcie całokształtu potrzeb jak i konkretnych celów;
  • dynamicznym podejmowaniu całego spektrum działań, których rezultatem na być utrzymanie lub podnoszenie wartości nieruchomości;
  • poszukiwaniu alternatywnych i niestandardowych rozwiązań;
  • orientacji na Klienta oraz budowaniu wzajemnych pozytywnych relacji;

Codzienna praca na rzecz mieszkańców i ich nieruchomości w połączeniu z profesjonalizmem i zaangażowaniem ludzi ją wykonujących dała Spółce ZEST bezcenny kapitał jakim jest zaufanie naszych Klientów.

D l a c z e g o   m y ?
Sprawdź
wersja na komputer