Logowanie
Panel klienta
  •                                         ZEST
    profesjonalnie i komplesowo dla Twojej nieruchomości
  • Dział Techniczny: 787 613 597, Eksploatacja: 696 474 092, Telefon alarmowy: 696-474-129
  • Informacje o trwających konkursach na roboty dla Wspólnot w zakładce Aktualności
Aktualności
Stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi w m.st. Warszawa
Powrót do: Strona główna

Szanowni Mieszkańcy, informujemy, że decyzją Rady m.st. Warszawy od dnia 1 marca br. obowiązywać będą nowe stawki opłat za odbiór odpadów komunalnych.
Obowiązuje system ryczałtowy, zgodnie z którym mieszkańcy budynków wielorodzinnych będą płacić 65 zł / mies. od gospodarstwa, a zamieszkujący domy jednorodzinne 94 zł / mies. Osoby w trudnej sytuacji finansowej otrzymają wsparcie.
 
Zmiany w stawkach – informacje szczegółowe
W związku z wejściem we wrześniu 2019 w życie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2019 poz. 1579), wprowadzono obowiązek zbierania odpadów w sposób selektywny oraz nowe zasady segregacji odpadów – jednolite na terenie całego kraju. Samorządy mają rok na wprowadzenie zmian, w m.st. Warszawa będą one obowiązywały od 1 marca 2020.
 
Uchwałą Rady m.st. Warszawy ustalone zostały następujące stawki opłat za odbiór odpadów komunalnych  (kwoty zależnie od rodzaju nieruchomości):

  • nieruchomości wielolokalowe, w całości zamieszkane albo zamieszkane w części – 65 zł za miesiąc,

  • nieruchomości zabudowane budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym – 94 zł za miesiąc,

Stawka jest liczona od gospodarstwa domowego, bez względu na liczbę osób tworzących jedno gospodarstwo domowe

  • nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe będą objęte stałą, ryczałtową opłatą roczną – 169,3 zł,

  • w przypadku prowadzenia działalności na nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym, opłatę stanowi suma opłaty za gospodarstwo domowe (94 zł) oraz iloczynu powierzchni użytkowej części nieruchomości, na której jest prowadzona działalność i stawki opłaty 1,35 zł/m2,

  • w przypadku nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym, który w części jest zamieszkany, a w części niezamieszkany - a powstają odpady komunalne, opłatę stanowi suma opłaty za zamieszkaną część nieruchomości (przy stawce 65 zł za gospodarstwo domowe) oraz iloczynu powierzchni użytkowej części nieruchomości, na której jest prowadzona działalność i stawki opłaty 1,35 zł/m2,

  • dla nieruchomości na  których  nie  zamieszkują  mieszkańcy,  a  powstają  odpady komunalne za pojemnik o pojemności:

    • 120 litrów - 5,90 zł,

    • 240 litrów - 11,81 zł,

    • 660 litrów - 32,50 zł,

    • 770 litrów - 37,91 zł,

    • 1100 litrów - 54,17 zł,

    • 2500 litrów – 123,11 zł,

    • 3500 litrów – 172,35 zł,

    • 4000 litrów – 196,98 zł,

    • 5000 litrów – 246,22 zł,

    • 7000 litrów – 344,71 zł,

    • 10000 litrów – 492,45 zł,

    • 12000 litrów – 590,94 zł,

    • 14000 litrów – 689,43 zł,

    • 16000 litrów – 787,92 zł,

    • 20000 litrów – 984,90 zł,

    • 36000 litrów – 1 772,83 zł.

Opłaty  
Opłaty należy dokonywać do 28 dnia każdego miesiąca. Każda osoba składająca deklarację w Wydziale Obsługi Mieszkańców Urzędu Dzielnicy otrzymuje swój indywidualny numer rachunku bankowego, na który wnosi opłaty. Płatności można uregulować przelewem, gotówką w kasach urzędów dzielnic, a także – bez prowizji – w wybranych placówkach pocztowych. Pierwsza opłata zgodna z nowo obowiązującymi stawkami powinna zostać dokonana do 28 marca 2020 roku.
 
Deklaracje
W związku ze zmianą systemu naliczania opłat za odbiór odpadów, powstała konieczność złożenia nowych deklaracji. Deklaracje są składane przez właścicieli nieruchomości (np. osoby fizyczne – w przypadku budynków jednorodzinnych), osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną w przypadku budynków wielolokalowych (np. zarządy spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych). Właściciele mieszkań w budynkach wielolokalowych nie muszą osobiście składać deklaracji.
 
Nowe deklaracje należy złożyć w Wydziałach Obsługi Mieszkańców odpowiednich Urzędów Dzielnic lub przesłać listem poleconym do Urzędu m.st. Warszawy dla właściwej dzielnicy maksymalnie do 10 kwietnia 2020 roku. Istnieje również możliwość złożenia deklaracji w formie elektronicznej w ramach Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Składany drogą elektroniczną dokument należy opatrzyć bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

Jeżeli dla danej nieruchomości deklaracja składana będzie po raz pierwszy, to należy złożyć ją w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.

Obowiązkowa selektywna zbiórka odpadów komunalnych
Zgodnie z nowelizacją przepisów, m.st. Warszawa wprowadza obowiązek selektywnej zbiórki odpadów. Skutkiem niewypełniania tego obowiązku będzie konieczność zapłaty dwukrotności stawki podstawowej (dopuszczalna w ustawie maksymalna stawka to czterokrotność opłaty podstawowej).
 

Odnośniki do uchwał Rady m.st. Warszawy:

  • Uchwała nr XXV/728/2020 Rady m.st. Warszawy zmieniająca uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik i worek o określonej pojemnościtutaj

  • Uchwała nr XXV/729/2020 Rady m.st. Warszawy w sprawie zmiany uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymitutaj

  • Uchwała nr XXV/730/2020 zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalnetutaj


Źródło: https://czysta.um.warszawa.pl/czysta/-/blogs/stawki-za-gospodarowanie-odpadami-komunalnymi-w-m-st-warszawa?_33_redirect=https%3A%2F%2Fczysta.um.warszawa.pl%2Fczysta%3Fp_p_id%3D33%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3D_118_INSTANCE_bxNfRJplR7Sd__column-1%26p_p_col_count%3D1



 

Zest
Firma godna zaufania

„Łatwiej odbudować zburzone miasto niż odbudować zaufanie” (cyt. Karol Bunsch) Dlatego, w naszej pracy, tak istotnym jest budowanie właściwych relacji z mieszkańcami obsługiwanych nieruchomości. Mamy świadomość, że nieruchomości to nie tylko budynki i grunty to także a może przede wszystkim ludzie, i że to na ich zadowolenie i zaufanie codziennie pracujemy. Uważamy, że kluczem do osiągnięcia tego celu jest najwyższa jakość świadczonych usług oraz dążenie do wypracowania własnego, charakterystycznego stylu zarządzania, którego rezultatem ma być pełne zaspokojenie ich potrzeb i oczekiwań w zakresie funkcjonowania Wspólnoty.

W naszych działaniach koncentrujemy się na:

  • zapewnieniu bezpieczeństwa zaówno ludzi jak i powierzonych nam nieruchomości;
  • przygotowaniu indywidualnych planów finansowych dla Wspólnot w oparciu o gruntowną analizę przychodów i ponoszonych kosztów;
  • pozyskiwaniu alternatywnych zewnętrznych źródeł finansowania zarówno w aspekcie całokształtu potrzeb jak i konkretnych celów;
  • dynamicznym podejmowaniu całego spektrum działań, których rezultatem na być utrzymanie lub podnoszenie wartości nieruchomości;
  • poszukiwaniu alternatywnych i niestandardowych rozwiązań;
  • orientacji na Klienta oraz budowaniu wzajemnych pozytywnych relacji;

Codzienna praca na rzecz mieszkańców i ich nieruchomości w połączeniu z profesjonalizmem i zaangażowaniem ludzi ją wykonujących dała Spółce ZEST bezcenny kapitał jakim jest zaufanie naszych Klientów.

D l a c z e g o   m y ?
Sprawdź
wersja na komputer