Logowanie
Panel klienta
  •                                         ZEST
    profesjonalnie i komplesowo dla Twojej nieruchomości
  • Dział Techniczny: 787 613 597, Eksploatacja: 696 474 092, Telefon alarmowy: 696-474-129
  • Informacje o trwających konkursach na roboty dla Wspólnot w zakładce Aktualności
Aktualności
Coraz droższe śmieci
Powrót do: Strona główna

Za wywóz nieczystości więcej zapłacą i gminy, i mieszkańcy. Znikną też zsypy w blokach.

Rząd chce zmobilizować Polaków do segregacji śmieci. Od Nowego Roku będzie obowiązkowa i w szerszym zakresie. Gminy i mieszkańcy już protestują.

Chodzi o projekt noweli ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, który już jest po konsultacjach publicznych i wkrótce ma trafić pod obrady rządu.

Dziś można zadeklarować oddawanie śmieci niepodzielonych - za co płaci się drożej. Wkrótce segregacja będzie obowiązkowa, a służyć ma do niej sześć pojemników: na papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe i na bioodpady. Za oddawanie odpadów zmieszanych mieszkańcy mogą zapłacić za karę już nie dwukrotność, ale czterokrotność opłaty. Z bloków mają zniknąć też zsypy.

- Nie nadążamy już za zmianami – mówi Marek Wójcik ze Związku Miast Polskich.

- W 2017 r. weszło w życie rozporządzenie ministra środowiska zobowiązujące gminy do segregacji śmieci na pięć frakcji. Wiele samorządów dopiero co wdrożyło zbiórkę w rozbiciu na pięć pojemników. Niektóre są w trakcie dostosowywania się do wcześniejszych zmian. A teraz dojdzie kolejna, szósta frakcja. Przecież każda zmiana kosztuje, i to grube miliony!

Przykładowo w Warszawie segregacja, jeszcze na pięć frakcji, ruszyć ma od Nowego Roku. – Obecnie odbiór i przetwarzanie odpadów kosztuje nas 300 mln zł. Po 1 stycznia 2019 r. będzie to już 600 mln zł. Także za sprawą wzrostu kosztów transportu – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Segregacja to również problem dla wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych. – Budowa altany śmietnikowej kosztuje, i to niemało. Ostatnio zapłaciliśmy 50 tys. zł. Nie wszędzie też wolno je budować. W wielu blokach mamy zsypy i przerabiamy je sukcesywnie, ale to także wymaga nakładów. Jak będzie sześć frakcji, czekają nas kolejne przeróbki i wydatki – mówi Dariusz Mierzyński, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Ruda w Warszawie.

Jasne jest, że dodatkowe koszty w spółdzielniach i wspólnotach spadną w ostatecznym rozrachunku na lokatorów.

Projekt zakłada też, że gdy firma wywożąca śmieci zauważy, że nie są segregowane, poinformuje o tym urząd gminy. Na tej podstawie zostanie naliczona kara. - To będą dotkliwe sankcje i nakładane na zasadzie odpowiedzialności zbiorowej na cały blok. Zapłacą wszyscy, a nie tylko ten, kto nie sortuje śmieci" – zauważa  Jacek Łapiński, zarządca nieruchomości. W takiej sytuacji czteroosobowa rodzina a Warszawie zapłaci miesięcznie za śmieci nie 37 zł, ale 148 zł.

 

                                                                                              Źródło: Rzeczpospolita nr 232 (11172)
 

Zest
Firma godna zaufania

„Łatwiej odbudować zburzone miasto niż odbudować zaufanie” (cyt. Karol Bunsch) Dlatego, w naszej pracy, tak istotnym jest budowanie właściwych relacji z mieszkańcami obsługiwanych nieruchomości. Mamy świadomość, że nieruchomości to nie tylko budynki i grunty to także a może przede wszystkim ludzie, i że to na ich zadowolenie i zaufanie codziennie pracujemy. Uważamy, że kluczem do osiągnięcia tego celu jest najwyższa jakość świadczonych usług oraz dążenie do wypracowania własnego, charakterystycznego stylu zarządzania, którego rezultatem ma być pełne zaspokojenie ich potrzeb i oczekiwań w zakresie funkcjonowania Wspólnoty.

W naszych działaniach koncentrujemy się na:

  • zapewnieniu bezpieczeństwa zaówno ludzi jak i powierzonych nam nieruchomości;
  • przygotowaniu indywidualnych planów finansowych dla Wspólnot w oparciu o gruntowną analizę przychodów i ponoszonych kosztów;
  • pozyskiwaniu alternatywnych zewnętrznych źródeł finansowania zarówno w aspekcie całokształtu potrzeb jak i konkretnych celów;
  • dynamicznym podejmowaniu całego spektrum działań, których rezultatem na być utrzymanie lub podnoszenie wartości nieruchomości;
  • poszukiwaniu alternatywnych i niestandardowych rozwiązań;
  • orientacji na Klienta oraz budowaniu wzajemnych pozytywnych relacji;

Codzienna praca na rzecz mieszkańców i ich nieruchomości w połączeniu z profesjonalizmem i zaangażowaniem ludzi ją wykonujących dała Spółce ZEST bezcenny kapitał jakim jest zaufanie naszych Klientów.

D l a c z e g o   m y ?
Sprawdź
wersja na komputer